Cel
Poprawa UI strony na zgodny z identyfikacją wizualną
Poprawa UX strony
Poprawa szybkości ładowania się strony
Poprawa widoczności strony w Google
Zwiększenie ilości odwiedzin strony z ruchu organicznego
Przebieg
warsztaty i ustalenie celów współpracy
określenie wymogów dotyczących wyglądu strony i odczuć internautów na temat marki
przygotowanie makiet strony
wdrożenie dedykowanego motywu na WordPress
nawiązanie stałej współpracy w zakresie SEO
Efekty
Ograniczenie CTA na stronie i ujednolicenie kolorystyki
Ułatwienie dostępu do wielu podstron serwisu, rozbudowa struktury serwisu
Page Speed zwiększony o ponad 50 pukntów wg audytów
Pierwsza wersja strony A2 Energy została stworzona w pełni na Elementorze i niezbyt popularnym motywie dostępnym w repozytorium WordPressa.
Ze względu na zastosowany page builder strona miała raptem kilkanaście punktów w wynikach audytów takich narzędzi jak Gtmetrix czy Lighthouse.
Tak jak w przypadku innych stron korzystających z Elementora, w kodzie strony był „śmietnik”.
Dodatkowo w mapie witryny pojawiły się różne dziwne podstrony, które nie miały żadnej wartości dla internautów.
Struktura strony była raczej prosta. Każda nowa podstrona była tworzona „obok” innych. Bez zachowania jakiejkolwiek hierarchii.
Na stronie można było znaleźć wiele wezwań do działania, co mogło zniechęcać internautów do podjęcia jakichkolwiek działań.
Niektóre treści wymagały przeprojektowania, by można było je łatwiej przyswajać.
Jak wyglądała strona przed zmianami?
Wykorzystana technologia do przebudowy strony
Nowa wersja strony została oparta o dedykowany motyw WordPreess z wykorzystaniem:
- Bootstrap 5 (CSS i JS)
- Wtyczki Advanced Custom Fields (w wersji free)
- Wtyczki Contact Form 7 (oraz dodatku w formie HoneyPot)
- Wtyczki LiteSpeedCache (do optymalizacji działania strony)
- Wtyczki Converter For Media (do przekonwertowania obrazów na WebP)
- Yoast SEO (do optymalizacji metadanych strony)
Dodatkowo na stronie zainstalowano:
- Google Tag Manager z GA4
- Google Search Console
- Easy Cookie od EasyTools
Dodatkowe działania podjęte w ramach współpracy:
- Audyt bezpieczeństwa WordPress
- Audyt SEO strony
- Wdrożenie zmian mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo strony
- wdrożenie plików htaccess i zablokowanie krytycznych folderów
- zablokowanie indeksacji folderów
- włączenie WAF
- włączenie mod_security
- wdrożenie zmian bezpieczeństwa w plikach konfiguracyjnych WordPress
- ograniczenie liczby użytkowników z uprawnieniami administratora
- wymuszenie zmiany haseł na bezpieczne
- Wdrożenie usprawnień w szybkości ładowania (poza usunięciem Elementora)
- dodałem lazyloading do zdjęć
- ograniczyłem ładowane skrypty do minimum
- włączyłem minifikacje kodu css / js
- włączyłem łączenie kodu css
Współpraca w zakresie SEO z A2 Energy
W ramach współpracy w zakresie SEO z firmą A2 Energy wykonałem optymalizacje SEO strony.
- przygotowałem meta tytuły i meta opisy dla poszczególnych stron i wpisów
- dodałem robots.txt z rekomendowanymi zapisami
- poprawiłem hierarchię nagłówków na stronach i w szablonach
- prowadziłem regularne działania linkbuildingowe
- konsultowałem i optymalizowałem dodawane treści na blogu
- zoptymalizowałem wizytówki Google firmy
W efekcie stałej współpracy nad widocznością strony rozkręciliśmy stronę w Google od 0 do 3 tysięcy odwiedzin z Google miesięcznie i ponad 50 tysięcy wyświetleń. Blog firmowy stanowi kluczowe źródło ruchu dla serwisu, ale też źródło klientów.
Zobacz stronę A2 Energy, a może sam skusisz się na pompy ciepła lub fotowoltaikę!
Adam Kozłowski
Wspólnik w A2 Energy Sp. z o.o.