Integracja Ifirma z WooCommerce

Co to jest Ifirma?

iFirma, istnieje na rynku od 2001 roku i zapewnia rozwiązania od kompleksowej księgowości online, przez dedykowane biuro rachunkowe, aż po zaawansowany program do faktur. Dzięki iFirmie, możesz cieszyć się zarówno czasem, jak i efektywnie zarządzaną firmą.

Dostępne plany w cenniku

Samodzielna Księgowość za 49 zł/mies.: Umożliwia samodzielne prowadzenie księgowości z wsparciem Biura Obsługi Klienta. Z łatwością możesz wysyłać obowiązkowe deklaracje ZUS i VAT, wystawiać dokumenty na podstawie gotowych szablonów, prowadzić magazyn produktów, zarządzać danymi kontrahentów oraz korzystać z funkcji CRM.

Dedykowane Usługi Księgowe za 149 zł/mies.: Oferuje indywidualne podejście księgowej specjalizującej się w Twojej branży. Usługa obejmuje kompleksową obsługę księgową, w tym wysyłanie deklaracji PIT i ZUS, oraz dostęp do wszystkich funkcji programu do faktur.

Fakturowanie online z ifirmą

Ifirma oferuje możliwość wystawiania faktur bez żadnych zobowiązań finansowych. W pakiecie Faktura+ dostępnym już za 12,50 zł miesięcznie, możesz korzystać z dodatkowych opcji personalizacji i funkcjonalności.

Dzięki mobilnej aplikacji ifirma.pl, masz dostęp do swojej księgowości w każdym miejscu i czasie. Aplikacja dostępna na najpopularniejszych platformach umożliwia wysyłanie dokumentów, sprawdzanie sald i terminów online.

iFirma oferuje łatwe i wygodne integracje z platformami takimi jak Allegro, Shoper, WooCommerce czy PrestaShop, co jest szczególnie korzystne dla przedsiębiorców działających w branży e-commerce.

Wdrożenie integracji z WooCommerce

Wdrożenie integracji z WooCommerce jest możliwe na dwa sposoby. Jeden należy do tych prostszych w kontekście wykorzystania. Drugi wymaga dodatkowej wtyczki, ale za to wzbogaca sklep o dodatkowe funkcje.

Pierwszy sposób opiera się tylko na łatwym (ręcznym) pobieraniu zamówień do panelu ifirmy i generowaniu faktur z tamtego panelu. Oto jak możesz to zrobić. (Drugi sposób integracji został opisany nieco niżej)

Integracja Ifirmy z Api WordPressa

Krok 1: Rejestracja w iFirma

  • Zaloguj się na swoje konto w serwisie ifirma.pl. Jeśli nie masz konta, zarejestruj się.

Krok 2: Konfiguracja Integracji

  • W serwisie iFirma przejdź do zakładki eCommerce ➡ Konfiguracja.
  • Kliknij przycisk Dodaj w sekcji Integracja WooCommerce.

Krok 3: Uzupełnienie Informacji

  • Podziel informacje na trzy segmenty:
    1. Konfiguracja Sklepu: Wpisz nazwę sklepu, adres URL, klucz klienta (Consumer Key) i klucz prywatny (Consumer Secret).
    2. Opcje Księgowania: Ustaw m.in. domyślną stawkę VAT i sposób płatności.
    3. Ustawienia Faktur: Wybierz serię numeracji, szablon faktury i opcję księgowania netto/brutto.

Krok 4: Generowanie Klucza API w WooCommerce

  • Zaloguj się na swoje konto WooCommerce.
  • Przejdź do Ustawienia ➡ Zaawansowane ➡ Rest API ➡ Dodaj klucz.
  • Wprowadź opis i ustaw uprawnienia na co najmniej odczyt.
  • Kliknij Wygeneruj klucz API i skopiuj oba klucze (Consumer Key i Consumer Secret).

Krok 5: Wklejenie Kluczy w iFirma

  • Wklej skopiowane klucze w odpowiednie rubryki na koncie ifirma.pl.
  • Uzupełnij wszystkie wymagane dane.

Krok 6: Test Połączenia

  • Przeprowadź test połączenia.
  • Jeśli test wypadnie pomyślnie, zatwierdź formularz.

Ważne Uwagi:

  • Upewnij się, że w WooCommerce nie masz ustawionej prostej struktury bezpośrednich odnośników. Zmianę tę wprowadzisz w Ustawienia ➡ Bezpośrednie odnośniki.

Krok 7: Zarządzanie Zamówieniami

  • Po udanej integracji, zamówienia z WooCommerce będą dostępne w zakładce eCommerce ➡ Lista Zamówień na Twoim koncie ifirma.pl.

Główne Zalety Integracji za pomocą wtyczki

  • Automatyzacja Fakturowania: Faktury wystawiane automatycznie zgodnie z wybranym statusem zamówienia.
  • Wsparcie dla Płatników VAT i Zwolnionych z VAT: Możliwość wyboru faktur z VAT lub wpisania podstawy zwolnienia.
  • Obsługa Proform: Możliwość wystawiania proform przed przyjęciem płatności.
  • Personalizacja Ustawień: Elastyczne opcje konfiguracji, w tym szablony faktur, podpisy, numer konta, miejsce wystawienia i inne.
  • Faktury w mailach i panelu klienta w WooCommerce

Jak wygląda integracja za pomocą wtyczki?

Jeśli już posiadasz konto w ifirmie to czas na zakup wtyczki od WpDesk. Wykup subskrypcję wtyczki pod tym linkiem. Następnie pobierz paczkę .zip i prześlij ją w panelu WordPressa, w zakładce wtyczki dodaj nową wyślij plik na serwer

Po włączeniu wtyczki czas na konfigurację.

1. Wstępne Informacje:

  • Waluta: Pamiętaj, że iFirma obsługuje faktury pro forma tylko w PLN.
  • Ceny Produktów: W WooCommerce zaleca się wprowadzanie cen bez podatku, aby uniknąć rozbieżności wynikających z zaokrągleń podatkowych.
  • Zamówienia z Zerowymi Pozycjami: iFirma nie przyjmuje faktur z pozycjami o wartości zero. Upewnij się, że każde zamówienie zawiera przynajmniej jedną pozycję z ceną.

2. Ustawienia Główne w WooCommerce:

  • Wejdź w WooCommerce → Ustawienia → Integracja → iFirma.
  • W zależności od tego, czy Twój sklep obsługuje VAT, możesz skonfigurować wtyczkę do wystawiania faktur VAT lub bez VAT.

3. Proces Autoryzacji:

  • Zaloguj się do swojego konta iFirma.
  • W sekcji Konfiguracja → Rozszerzenia i integracje → API, wygeneruj Klucz API Abonent i Klucz API Faktura.
  • Wprowadź te klucze w odpowiednie pola w ustawieniach WooCommerce.

4. Wystawianie Faktur

  • Wybierz sposób wystawiania faktur – ręcznie, pytaj kupującego lub zawsze automatycznie.
  • Ustaw status zamówienia, przy którym faktura ma być wystawiana.
  • Możesz również włączyć automatyczne wysyłanie faktur po ich wystawieniu.

5. Personalizacja Faktur

Ustaw klasę podstawową dla stawki ZW (jeśli dotyczy).

Określ podstawę prawną zwolnienia z VAT (jeśli dotyczy).

Zdefiniuj termin płatności, miejsce wystawienia, format daty sprzedaży, podpis wystawcy i inne.

6. Dodatkowe Ustawienia

Możesz dodać pole NIP w formularzu zamówienia.Skonfiguruj parametry faktury proforma i pozycje faktury (np. nazwa produktu, PKWiU).

Obsługa Ryczałtu

Jeśli jesteś ryczałtowcem, zaznacz odpowiedni checkbox i ustaw stawki ryczałtu dla produktów.

7. Edycja Zamówienia

W Panelu Administracyjnym WooCommerce, w edycji zamówienia, znajdziesz ustawienia faktury proforma i zwykłej faktury.

8. Wysyłanie Faktur do Klienta:

Faktury zostaną wysłane do klienta w formie linku do pobrania lub załącznika PDF w mailu.

9. Zaawansowane Funkcje:

Dla zaawansowanych użytkowników dostępne są filtry PHP, np. wpdesk_ifirma_change_unit czy wpdesk_ifirma_add_sku_to_title, które pozwalają dostosować wygląd faktur.

Potrzebujesz pomocy z integracją WooCommerce i Ifirmy? Napisz do mnie! Sam korzystam z tego połączenia na mojej platformie z kursami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *