Integracja Ifirma z WooCommerce
Co to jest Ifirma?
iFirma, istnieje na rynku od 2001 roku i zapewnia rozwiązania od kompleksowej księgowości online, przez dedykowane biuro rachunkowe, aż po zaawansowany program do faktur. Dzięki iFirmie, możesz cieszyć się zarówno czasem, jak i efektywnie zarządzaną firmą.
Dostępne plany w cenniku
Samodzielna Księgowość za 49 zł/mies.: Umożliwia samodzielne prowadzenie księgowości z wsparciem Biura Obsługi Klienta. Z łatwością możesz wysyłać obowiązkowe deklaracje ZUS i VAT, wystawiać dokumenty na podstawie gotowych szablonów, prowadzić magazyn produktów, zarządzać danymi kontrahentów oraz korzystać z funkcji CRM.
Dedykowane Usługi Księgowe za 149 zł/mies.: Oferuje indywidualne podejście księgowej specjalizującej się w Twojej branży. Usługa obejmuje kompleksową obsługę księgową, w tym wysyłanie deklaracji PIT i ZUS, oraz dostęp do wszystkich funkcji programu do faktur.
Fakturowanie online z ifirmą
Ifirma oferuje możliwość wystawiania faktur bez żadnych zobowiązań finansowych. W pakiecie Faktura+ dostępnym już za 12,50 zł miesięcznie, możesz korzystać z dodatkowych opcji personalizacji i funkcjonalności.
Dzięki mobilnej aplikacji ifirma.pl, masz dostęp do swojej księgowości w każdym miejscu i czasie. Aplikacja dostępna na najpopularniejszych platformach umożliwia wysyłanie dokumentów, sprawdzanie sald i terminów online.
iFirma oferuje łatwe i wygodne integracje z platformami takimi jak Allegro, Shoper, WooCommerce czy PrestaShop, co jest szczególnie korzystne dla przedsiębiorców działających w branży e-commerce.
Wdrożenie integracji z WooCommerce
Wdrożenie integracji z WooCommerce jest możliwe na dwa sposoby. Jeden należy do tych prostszych w kontekście wykorzystania. Drugi wymaga dodatkowej wtyczki, ale za to wzbogaca sklep o dodatkowe funkcje.
Pierwszy sposób opiera się tylko na łatwym (ręcznym) pobieraniu zamówień do panelu ifirmy i generowaniu faktur z tamtego panelu. Oto jak możesz to zrobić. (Drugi sposób integracji został opisany nieco niżej)
Integracja Ifirmy z Api WordPressa
Krok 1: Rejestracja w iFirma
- Zaloguj się na swoje konto w serwisie ifirma.pl. Jeśli nie masz konta, zarejestruj się.
Krok 2: Konfiguracja Integracji
- W serwisie iFirma przejdź do zakładki eCommerce ➡ Konfiguracja.
- Kliknij przycisk Dodaj w sekcji Integracja WooCommerce.
Krok 3: Uzupełnienie Informacji
- Podziel informacje na trzy segmenty:
- Konfiguracja Sklepu: Wpisz nazwę sklepu, adres URL, klucz klienta (Consumer Key) i klucz prywatny (Consumer Secret).
- Opcje Księgowania: Ustaw m.in. domyślną stawkę VAT i sposób płatności.
- Ustawienia Faktur: Wybierz serię numeracji, szablon faktury i opcję księgowania netto/brutto.
Krok 4: Generowanie Klucza API w WooCommerce
- Zaloguj się na swoje konto WooCommerce.
- Przejdź do Ustawienia ➡ Zaawansowane ➡ Rest API ➡ Dodaj klucz.
- Wprowadź opis i ustaw uprawnienia na co najmniej odczyt.
- Kliknij Wygeneruj klucz API i skopiuj oba klucze (Consumer Key i Consumer Secret).
Krok 5: Wklejenie Kluczy w iFirma
- Wklej skopiowane klucze w odpowiednie rubryki na koncie ifirma.pl.
- Uzupełnij wszystkie wymagane dane.
Krok 6: Test Połączenia
- Przeprowadź test połączenia.
- Jeśli test wypadnie pomyślnie, zatwierdź formularz.
Ważne Uwagi:
- Upewnij się, że w WooCommerce nie masz ustawionej prostej struktury bezpośrednich odnośników. Zmianę tę wprowadzisz w Ustawienia ➡ Bezpośrednie odnośniki.
Krok 7: Zarządzanie Zamówieniami
- Po udanej integracji, zamówienia z WooCommerce będą dostępne w zakładce eCommerce ➡ Lista Zamówień na Twoim koncie ifirma.pl.
Główne Zalety Integracji za pomocą wtyczki
- Automatyzacja Fakturowania: Faktury wystawiane automatycznie zgodnie z wybranym statusem zamówienia.
- Wsparcie dla Płatników VAT i Zwolnionych z VAT: Możliwość wyboru faktur z VAT lub wpisania podstawy zwolnienia.
- Obsługa Proform: Możliwość wystawiania proform przed przyjęciem płatności.
- Personalizacja Ustawień: Elastyczne opcje konfiguracji, w tym szablony faktur, podpisy, numer konta, miejsce wystawienia i inne.
- Faktury w mailach i panelu klienta w WooCommerce
Jak wygląda integracja za pomocą wtyczki?
Jeśli już posiadasz konto w ifirmie to czas na zakup wtyczki od WpDesk. Wykup subskrypcję wtyczki pod tym linkiem. Następnie pobierz paczkę .zip i prześlij ją w panelu WordPressa, w zakładce wtyczki → dodaj nową → wyślij plik na serwer
Po włączeniu wtyczki czas na konfigurację.
1. Wstępne Informacje:
- Waluta: Pamiętaj, że iFirma obsługuje faktury pro forma tylko w PLN.
- Ceny Produktów: W WooCommerce zaleca się wprowadzanie cen bez podatku, aby uniknąć rozbieżności wynikających z zaokrągleń podatkowych.
- Zamówienia z Zerowymi Pozycjami: iFirma nie przyjmuje faktur z pozycjami o wartości zero. Upewnij się, że każde zamówienie zawiera przynajmniej jedną pozycję z ceną.
2. Ustawienia Główne w WooCommerce:
- Wejdź w WooCommerce → Ustawienia → Integracja → iFirma.
- W zależności od tego, czy Twój sklep obsługuje VAT, możesz skonfigurować wtyczkę do wystawiania faktur VAT lub bez VAT.
3. Proces Autoryzacji:
- Zaloguj się do swojego konta iFirma.
- W sekcji Konfiguracja → Rozszerzenia i integracje → API, wygeneruj Klucz API Abonent i Klucz API Faktura.
- Wprowadź te klucze w odpowiednie pola w ustawieniach WooCommerce.
4. Wystawianie Faktur
- Wybierz sposób wystawiania faktur – ręcznie, pytaj kupującego lub zawsze automatycznie.
- Ustaw status zamówienia, przy którym faktura ma być wystawiana.
- Możesz również włączyć automatyczne wysyłanie faktur po ich wystawieniu.
5. Personalizacja Faktur
Ustaw klasę podstawową dla stawki ZW (jeśli dotyczy).
Określ podstawę prawną zwolnienia z VAT (jeśli dotyczy).
Zdefiniuj termin płatności, miejsce wystawienia, format daty sprzedaży, podpis wystawcy i inne.
6. Dodatkowe Ustawienia
Możesz dodać pole NIP w formularzu zamówienia.Skonfiguruj parametry faktury proforma i pozycje faktury (np. nazwa produktu, PKWiU).
Obsługa Ryczałtu
Jeśli jesteś ryczałtowcem, zaznacz odpowiedni checkbox i ustaw stawki ryczałtu dla produktów.
7. Edycja Zamówienia
W Panelu Administracyjnym WooCommerce, w edycji zamówienia, znajdziesz ustawienia faktury proforma i zwykłej faktury.
8. Wysyłanie Faktur do Klienta:
Faktury zostaną wysłane do klienta w formie linku do pobrania lub załącznika PDF w mailu.
9. Zaawansowane Funkcje:
Dla zaawansowanych użytkowników dostępne są filtry PHP, np. wpdesk_ifirma_change_unit czy wpdesk_ifirma_add_sku_to_title, które pozwalają dostosować wygląd faktur.
Potrzebujesz pomocy z integracją WooCommerce i Ifirmy? Napisz do mnie! Sam korzystam z tego połączenia na mojej platformie z kursami.