Prognoza rozwoju i trendy w technologiach internetowych, i biznesie online

4 min czytania
Prognoza rozwoju i trendy w technologiach internetowych, i biznesie online

Początek pandemii koronawirusa spowodował, że znaczna część społeczeństwa musiała zmienić swoją codzienność. Tak samo stało się w przedsiębiorstwach, tych małych i dużych.

Szkoły zaczęły korzystać z komunikacji za pomocą platform typu Google Meets, Zoom czy Teams, a firmy wysłały swoich pracowników na home office. Tym samym nawet Netflix zanotował zwiększenie aktywności! (Ciekawe kto miał większy wpływ na to)

Wpływ pandemii na Twoją codzienność

Przeniesienie tak wielu elementów naszego życia zmieniło je nieodwracalnie. Firmy zauważyły spadek kosztów, a czasem nawet wzrost efektywności pracowników.

Sklepy online i marketplace zaliczyły spory wzrost zainteresowania ilość realizowanych zamówień w wielu branżach urosła nawet o 40%.

Co ciekawe, w tym czasie powstało również wiele kolejnych e-commerców. Pandemia pokazała, że przez Internet możemy sprzedawać nawet produkty codziennego użytku.

Jednakże największe zamieszanie w Internecie zrobił wielki BOOM technologii WEB 3.0 i tokenów NFT (które jak się okazało nie są z nami od tego roku lecz mają już kilka lat na karku).

2022 rokiem kryptowalut i NFT?

Wzrost zainteresowania tematyką Web 3.0, kryptowalut i rynku NFT pojawił się za sprawą intensywnych kampanii marketingowych wielu projektów opartych o tokeny.

Technologia WEB 3.0 i jej rozwój już rewolucjonizują Internet, który znamy. Tokeny NFT pozwalają już teraz na dostęp do zamkniętych społeczności, pozwalają na podejmowanie akcji w świecie offline, czy nawet pozwalają zarabiać realne pieniądze poprzez dostęp do metaverse.

Oddaj klientom to co jest ich – prywatność!

Web3 pozwala na nowe podejście do danych, które udostępniamy firmom. By zostać uwierzytelnionym, nie musisz podawać swoich wszystkich danych od imienia, nazwiska, peselu po rozmiar buta…

Wystarczy adres Twojego wirtualnego portfela, w którym znajduje się dany token.

Takie podejście może zrewolucjonizować rynek B2B, ale też B2C. I to już się dzieje!

Nowe firmy, nowe zawody, nowe wyzwania

Zainteresowanie światem Web3 powoduje, że firmy potrzebują specjalistów posiadających umiejętności w tym zakresie, bowiem wdrożenie mechanizmów opartych o smartcontracty nie jest takie proste.

W samym USA najniższe wynagrodzenie dla „smartcontract developer’ów” wynosi średnio 70 000 USD rocznie i sięga do średnio 120 000 USD rocznie. Co daje od 20 000 PLN do nawet 40 000 PLN miesięcznie! Maksymalne roczne zarobki dla blockchain developerów sięgają nawet 500 000 USD rocznie!

To doskonała okazja dla osób znających tę technologię na otwarcie agencji / software house, który wyspecjalizuje się we wdrażaniu rozwiązań blockchain dla firm. Dlaczego?

Już teraz wielkie firmy (Nike) płacą olbrzymie pieniądze za stworzenie strategii i wdrożenie u siebie technologii WEB3. Wszystko po to, by przyciągnąć kolejnych klientów i zarabiać kolejne pieniądze!

Dlatego w najbliższych latach będą powstawały agencje i software house’y czy też kolektywy programistów, którzy będą zajmować się wdrażaniem i rozwojem technologii Web3 w firmach.

Nowy model zarabiania dla twórców treści internetowych

Twórcy internetowi dzięki zastosowaniu blockchain i sieci Ethereum (konkretnie Mirror.xyz) pozwala twórcom przekształcić ich teksty lub posty w NFT, umieścić je w blockchainie i przenosić pomiędzy platformami.

Co za tym idzie? Fani mogą kupować treści w formie NFT lub firmy mogą inwestować w NFT twórców, by Ci umieszczali reklamy w swoich tradycyjnych treściach.

Nowe model zarabiania na społecznościach

Coraz bardziej popularne stają się płatne, wyspecjalizowane społeczności. Umożliwiają one nie tylko dostęp do wiedzy, ale też umożliwiają nawiązanie kontaktów z osobami, których się wcześniej nie znało.

Jak WEB3 zmieni te społeczności? Dzięki zastosowaniu smartcontractów w tych społecznościach ich twórcy będą mogli zarabiać na odkupowaniu dostępu do nich.

Ten sam model będą mogli zastosować w swoich platformach twórcy kursów online.

Zainteresowanie kursami online

Jak donoszą różne raporty i badania, w tym również od Grupy Pracuj, ponad 50% badanych Polaków chętnie korzysta z edukacji online (w formie kursów), a tylko 10% postrzega je negatywnie.

Dlatego coraz więcej twórców internetowych decyduje się na Tworzenie własnych kursów i sprzedaż ich na swoich platformach.

Dlatego myślę, że w najbliższym czasie powstanie jeszcze więcej kursów różnej jakości. Dlatego zastanów się, czego ty możesz nauczyć innych i stwórz swój kurs online.

Sprawdź platformy na jakich możesz stworzyć swój kurs online.

Ten od WordPressa

Czekam z zaciekawieniem, co przyniosą nam kolejne miesiące!

30 maja, 2022 | Ten od WordPressa | Biznes