Jak zwiększyć wartość koszyka? Techniki cross-sell i up-sell – gotowe wtyczki dla WooCommerce

4 min czytania
Jak zwiększyć wartość koszyka? Techniki cross-sell i up-sell – gotowe wtyczki dla WooCommerce

Cross-selling i up-selling to techniki marketingowe, które firmy stosują w celu zwiększenia wartości zamówień.

Sprzedaż krzyżowa to sprzedaż dodatkowego produktu lub usługi klientowi w ramach jednej transakcji. Up-selling to oferowanie klientowi produktów lub usług o wyższej cenie, wyższym standardzie, większej liczbie funkcji.

WooCommerce pozwala na wykorzystanie tych technik natywnie, lecz w sposób bardzo uproszczony. Możemy zdefiniować powiązane produkty oraz produkty podobne, lecz będą one widoczne w sposób statyczny na stronie produktu.

Czym jest sprzedaż krzyżowa – cross-seling?

Sprzedaż krzyżowa jest wykorzystywana do sprzedaży produktów powiązanych, które mogą zostać zakupione przez klientów posiadających już jeden produkt w koszyku.

Odbywa się to poprzez oferowanie im innych opcji lub akcesoriów, które uczyniłyby ich zakup bardziej kompletnym.

Na przykład, jeśli klient kupuje nowy telewizor, sklep z elektroniką może zaoferować mu dodatkowe kable i przewody po obniżonych cenach, ponieważ wie, że klient będzie musiał je kupić.

Czym jest up-selling?

Up-selling to oferowanie klientowi produktów lub usług o wyższej cenie i wyższym standardzie, ale też większej liczbie funkcji.

Ma to miejsce wtedy, gdy klient kupił już jeden produkt, ale istnieją inne produkty, które są z nim powiązane i mogą zostać dodane do zamówienia za dodatkową opłatą, np. warsztat samochodowy oferujący przedłużoną gwarancję na zakupiony właśnie samochód lub sklep odzieżowy oferujący dodatki do zakupionego towaru.

Celem up-sellingu jest także zwiększenie wolumenu sprzedaży bez zwiększania kosztów poprzez zwiększenie liczby produktów sprzedawanych w każdej transakcji.

Polecana wtyczka dla WooCommerce do Cross-sellingu

Jedną z popularnych wtyczek, stosowanych w WooCommerce do prezentacji dodatkowych produktów jest Quick Cross-Sells. Pozwala na dodanie produktów powiązanych z produktem głównym za pomocą jednego kliknięcia.

Możesz wybrać miejsce ekspozycji sekcji sprzedaży krzyżowej w wysuwanej „szufladzie” lub umieścić statycznie na karcie produktu głównego. Możesz również połączyć te dwa elementy i stosować cross selling w obu formach.

Dodatkowo wtyczka umożliwia tworzenie promocji kwotowych, procentowych i mieszanych. Na przykład: „kup produkt X, a produkt Y dostaniesz z rabatem 100 zł” lub „kup produkt X, a produkt Y kupisz z rabatem 10%”. Możesz wybierać spośród gotowych scenariuszy.

Wtyczka obsługuje produkty proste, warianty produktów, subskrypcje i warianty subskrypcji.

Sprawdź Quick Cross-Sells WooCommerce.

Zobacz również inne rozwiązania dopasowane do WooCommerce

Cross-selling i upselling na WooCommerce – przykłady innych wtyczek

Ze względu na popularność i skuteczność tych technik na rynku znajdziesz wiele ciekawych rozwiązań, które oferują takie funkcje.

Jednym z popularnych rozwiązań są wtyczki od Yithemes.

Możesz wykorzystać YITH WooCommerce Frequently Bought Together do prezentowania ciekawych zestawów dla swoich klientów. Czy też YITH WooCommerce Dynamic Pricing and Discounts, która pozwoli Ci zwiększyć konwersje za pomocą dynamicznych promocji i zniżek.

Dzięki Dynamic Pricing and Discounts możesz również zaplanować promocje i czas jej obowiązywania, ale także będziesz mógł dawać gratisy swoim klientom w zależności od wartości ich koszyka.

Innym rozwiązaniem mogą okazać się stworzone przez twórców WooCommerce wtyczki typu Product addons, Product bundles czy po prostu AutomateWoo. Zaletą tych wtyczek jest to, że raczej nie zostaną porzucone przez twórców i wspierają inne wtyczki stworzone przez Automatic dla WooCommerce.

Wykorzystaj cross-selling i up-selling i zwiększ sprzedaż w swoim sklepie

Dzięki umiejętnemu zaprezentowaniu ciekawych połączeń produktów i droższych alternatyw i ich zalet jesteś w stanie łatwo podnieść wartość transakcji w Twoim sklepie.

By umiejętnie stosować cross-selling i up-selling, musisz bliżej poznać swoją grupę docelową, jej potrzeby i zachowania.

Jeśli docierasz już do swoich potencjalnych klientów, to spróbuj od nich zdobyć te informacje i rozwijaj swój e-commerce!

Zanim zainstalujesz nową wtyczkę na WooCommerce

Pamiętaj jednak, przed zakupem i instalacją wtyczki sprawdzić jej demo, przetestuj jej działanie i sprawdź ją na swojej kopii sklepu (wersji staging). W innym przypadku narażasz się na problemy w działaniu Twojego sklepu.

16 czerwca, 2022 | Ten od WordPressa | Woocommerce