Dodawanie kodu rabatowego w koszyku WooCommerce przez adres url strony

Jeśli prowadzisz sklep internetowy oparty na platformie WooCommerce, z pewnością zależy Ci na tym, aby klienci mieli jak najlepsze doświadczenia związane z zakupami. Jednym ze sposobów na zwiększenie atrakcyjności oferty jest udostępnienie kodów rabatowych.

Wprowadzanie ich ręcznie może rozpraszać czy też skutecznie zniechęcać do wypełnienia i tak długiego formularza zakupu w sklepie. Dlatego w tym artykule chciałbym pokazać Ci, jak łatwo i szybko dodać kod rabatowy do koszyka za pomocą adresu URL, dzięki czemu Twój sklep będzie jeszcze bardziej przyciągający dla klientów.

Po co dodawać kod rabatowy za pomocą adresu URL za klienta?

Pole do dodania kodu rabatowego czy sam komunikat obok często bywa bardzo eksponowany przez sprzedawców. Wielu z nich myśli, że taki zabieg zwiększy konwersje. Według raportu Stripe z 2021 roku efekt jest zupełnie odwrotny.

Takie działanie wpływa na porzucenie koszyka i zmniejsza współczynnik konwersji nawet o 7,5%. Dlatego jeśli chcesz zaoferować rabat za pomocą kodu, warto zrobić to w nieco inny sposób! Wystarczy, że rabat sam się doda na podstawie adresu URL.

Jak można wykorzystać dodawanie kodu rabatowego poprzez adres URL?

  • Newsletter – możesz udostępnić konkretny link w kampaniach mailowych, który obniży wartość zakupów
  • Reklamy – możesz wykorzystać taki link w kampaniach reklamowych zamiast tradycyjnego podawania kodu
  • Kampanie partnerskie – uruchamiając swój program afiliacyjny możesz podać konkretny link do koszyka z kodem rabatowym partnera
  • Ratowanie koszyków – wysyłaj linki z kodem rabatowym by jeszcze skuteczniej ratować porzucone koszyki

Jak umożliwić dodawanie kodu rabatowego przez adres url strony?

By umożliwić dodanie kodu rabatowego przez adres url, możesz skorzystać z dedykowanych wtyczek, które dodają Ci wiele innych funkcji. Jeśli jednak zależy Ci tylko na tej funkcji, wystarczy, że dodasz kilka linijek kodu do swojego motywu, do pliku functions.php

Możesz też skorzystać ze wtyczki typu wpcode lub innej pozwalającej na dodanie własnego fragmentu kodu PHP / JS / HTML w różnych miejscach Twojego WordPressa.

Dodawanie kodu rabatowego przez adres URL w Woocommerce za pomocą kodu PHP

add_action( 'template_redirect', 'redirect_to_checkout_with_coupon' );
function redirect_to_checkout_with_coupon() {
    if ( isset( $_GET['coupon'] ) ) {
        $coupon_code = sanitize_text_field( $_GET['coupon'] );
        WC()->cart->add_discount( $coupon_code );
        wp_safe_redirect( wc_get_checkout_url() );
        exit;
    }
}

Jak wygląda adres strony dodającej produkt i kod rabatowy?

Przykładowy adres strony, który pozwala dodać produkt i kod rabatowy, na stronie zamówienia wygląda tak: https://weblymate.com/zamowienie/?add-to-cart=55&coupon=kodrabatowy

W tym adresie 55 to ID produktu, które możesz pobrać z zaplecza WooCommerce z listy swoich produktów. A kod rabatowy pobierzesz (lub dodasz) w zakładce marketing -> kupony.

Dzięki takiemu adresowi, Twój klient znajdzie się od razu na stronie podsumowania zamówienia z konkretnym produktem w koszyku i dodanym kodem rabatowym (kuponem).

Dodawanie kodów rabatowych przez adres URL za pomocą wtyczek

Choć jestem zwolennikiem ograniczenia ilości wtyczek na WordPress do minimum to do pewnych funkcji warto skorzystać z dedykowanych wtyczek. W tym przypadku widzisz, że ta konkretna funkcja nie jest długa i na pewno nie spowolni działania Twojego sklepu. Czy tak będzie w przypadku wtyczek? Nie wiem.

Oto wtyczki, które pozwolą Ci dodać kod rabatowy za pomocą adresu URL.

Woocommerce URL Coupons – to wtyczka opracowana przez jedną z popularnych firm tworzących rozwiązania dla Woocommerce. Wtyczka jest dostępna w markecie WooCommerce za 49$ rocznie (a przynajmniej tyle kosztowała w momencie pisania tego artykułu)

Kluczowe możliwości tej wtyczki to:

  • ustawianie unikalnego adres URL dla kuponu, który stosuje kupon, gdy adres URL jest odwiedzany
  • Ustawianie jednego lub więcej produktów, które zostaną dodane do koszyka klienta, gdy odwiedzony zostanie unikalny adres URL
  • Kontrolowanie przekierowania po odwiedzeniu unikalnego adresu URL
  • Możliwość ukrywania innych metod stosowania kuponów
  • Obsługa rozszerzenia Smart Coupons

Inną możliwością jest wtyczka Advanced Coupons – wtyczka jest dostępna w pakiecie z wieloma innymi narzędziami, które pozwalając na:

  • dodawanie darmowej wysyłki
  • tworzenie programu lojalnościowego
  • tworzenie kart podarunkowych
  • dodawanie wielu produktów do koszyka za pomocą kuponu
  • tworzenie ofert typu BOGO, czyli buy one, get one

Najtańszy pakiet tych wszystkich narzędzi kosztuje 95,2$ rocznie.

Podsumowanie

Jak widzisz, wtyczki pozwalają na nieco więcej niż mój fragment kodu, ale niestety wymagają płatnej licencji. Zastanów się, jakich konkretnie narzędzi potrzebujesz lub czy wystarczy Ci tylko ten fragment kodu.

Zapraszam Cię do lektury również innych moich wpisów!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 komentarze

  1. Generalnie wszystko super, działa, ale jak zrobić, żeby kupon dodał się na etapie koszyka, a nie już potwierdzenia zamówienia? Nie mam zielonego pojęcia czy w ogóle da się przerobić kod… Pozdrawiam serdecznie 🙂

    1. Hej Agnieszka!

      Oczywiście, że się da. Wystarczy, że zmienisz w tym kodzie fragment w nawiasach:

      wc_get_checkout_url()

      na:
      wc_get_cart_url();