Jaką platformę do sprzedaży kursów online wybrać? Przegląd narzędzi
Przygotowanie solidnego kursu online pochłania czas i energię. Tym bardziej warto skupić się na doborze jak najkorzystniejszej platformy szkoleniowej. Czyli takiej, która wydobędzie maksimum wartości ze stworzonych materiałów. Zarówno dla twórców treści, jak i ich odbiorców. W tym artykule prezentuję więc 9 popularnych miejsc, w których możesz opublikować swój kurs. Dzięki temu zestawieniu odpowiesz sobie na pytanie, jaka platforma do kursów online będzie dla Ciebie najlepsza.
Przegląd 9 najlepszych platform do sprzedaży kursów online w Polsce
Sporządzając ten ranking, bazowałem na swoim doświadczeniu wdrożeniowym. Platformę do kursów online należy dobrać tak, aby spełniała wymogi zarówno twórcy, jak i kursanta. W tym artykule przyjmuję jednak perspektywę edukatora.

Easycart + Easyplayer jako cały ekosystem
Jednym z dostępnych rozwiązań jest Easycart wraz z Easyplayer – narzędzia stanowiące część ekosystemu Easytools, opracowanego przez polskich twórców.
Istnieje możliwość dość prostej integracji Easycart ze stroną na WordPress. Dzięki temu można dodać do witryny internetowej funkcjonalność sklepu.
Modele cenowe
Easytools oferuje kilka modeli cenowych, które różnią się wysokością prowizji i zakresem dostępnych funkcji. Możliwe jest rozliczenie roczne oraz miesięczne.

Wsparcie techniczne i społeczność platformy do tworzenia kursów online
Na stronie Easytools obecna jest społeczność, która udziela sobie wsparcia w zakresie korzystania z narzędzi.

Możliwy jest również kontakt mailowy z twórcami, a dane kontaktowe dostępne są na stronie platformy.
Integracje z innymi narzędziami
EasyCart obsługuje integracje z popularnymi narzędziami, takimi jak:
- WordPress,
- Furgonetka – ułatwia obsługę wysyłek,
- Webflow – pozwala na budowanie stron internetowych,
- Discord – umożliwia budowanie społeczności,
- Airtable – pomaga w zarządzaniu danymi,
- MailerLite – służy do prowadzenia kampanii e-mailowych.
Responsywność Easycart + Easyplayer
EasyCart jest responsywny i dostosowany do urządzeń mobilnych. Zapewnia więc wygodę użytkowania na telefonach i tabletach.
Łatwość obsługi
Interfejs całego ekosystemu jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Z obsługą nie powinni mieć problemów także początkujący użytkownicy. Istotne jest jednak odpowiednie skonfigurowanie całego sklepu na samym początku.
Możliwości dostosowania i personalizacji
Easycart zapewnia zaawansowane opcje personalizacji. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie wyglądu koszyka do wizerunku marki.
Narzędzia do interakcji z uczestnikami
Udostępniając kurs w Easycart, gwarantujesz klientom natychmiastowy dostęp do plików po zakupie. W wygodnym odtwarzaczu. Podobnie również jak możliwość zadawania pytań do poszczególnych lekcji. Jest to możliwe poprzez osadzenie w odtwarzaczu dokumentu Google z włączoną opcją komentarzy.
Opcje raportowania i analityki
Easycart daje możliwość uzyskania szczegółowych raportów analitycznych. Na przykład dzięki integracji z Google Analytics. Taka opcja pozwala śledzić zachowanie użytkowników oraz podnosić współczynnik konwersji. Możliwe jest również wykorzystanie analityki z Facebook Pixel, TikTok, Linkedin oraz Pinterest.
Wsparcie różnych formatów treści
Na stronie platformy znajdziesz informacje o możliwości sprzedaży dowolnego produktu cyfrowego. Może być to na przykład plik .PDF.
Zalety i wady platformy do kursów online – EasyTools
Rozważając, gdzie sprzedawać kursy online, zwróć uwagę także na ZANFIA.
ZANFIA
ZANFIA to polska platforma do budowania i sprzedaży kursów online oraz innych produktów cyfrowych.
Modele cenowe
Modele cenowe: podstawowy, standardowy oraz profesjonalny. Dostępne są rozliczenia miesięczne i roczne.

Wsparcie techniczne i społeczność platformy do tworzenia kursów online
Twórcy kursów mogą kontaktować się z administratorami mailowo oraz korzystać z obszernej bazy wiedzy. Platforma ma aktywną społeczność na Discordzie, a także grupę użytkowników na Facebooku.

Integracje z innymi narzędziami
ZANFIA oferuje szerokie możliwości integracji z systemami mailowymi, bramkami płatności, systemami fakturowymi oraz WordPress i WooCommerce. Szczegółowe informacje na temat integracji dostępne są w dedykowanej sekcji.

Możliwa jest współpraca platformy z: systemami mailowymi, bramkami płatności, systemami fakturowymi oraz wieloma innymi narzędziami. Widoczne na screenie narzędzia to tylko niewielka część. Da się również zintegrować ZANFIA z WordPress i WooCommerce.
Responsywność platformy do kursów online
Platforma jest w pełni responsywna. Dostosowuje się do różnych rozmiarów ekranów. Odtwarzanie w trybie mobilnym jest możliwe nawet na wygaszonym wyświetlaczu.
Łatwość obsługi
ZANFIA jest nieco mniej intuicyjna niż Easytools. Jednak w razie trudności można uzyskać wsparcie ze strony twórców platformy.
Możliwości dostosowania i personalizacji
Możliwości personalizacji koszyka są ograniczone w porównaniu do Easytools. Jednak nadal pozwalają one na dostosowanie witryny do wizerunku marki.
Narzędzia do interakcji z uczestnikami
Kursanci mogą kontaktować się z twórcami kursów mailowo. Jednak brak możliwości publikowania komentarzy pod lekcjami może być ograniczeniem.

Opcje raportowania i analityki
Platforma obsługuje Google Analytics, Facebook Pixel oraz API konwersji Meta, ale nie integruje się z Google Tag Manager.
Wsparcie różnych formatów treści
ZANFIA umożliwia tworzenie kursów online, płatnych newsletterów i społeczności. Obsługuje hosting wideo, udostępnianie plików do pobrania oraz tworzenie landing page.
Zalety i wady platformy do kursów – Zanfia
Web To Learn
Web To Learn to kolejna godna uwagi platforma e-learningowa.

Web To Learn oferuje szeroki zakres funkcji, w tym:
- automatyzacja i marketing: autoresponder, narzędzia dla marketerów,
- funkcje edukacyjne: certyfikaty, egzaminy, pokoje webinarowe,
- wsparcie dla różnych grup użytkowników: nauczyciele, organizatorzy wydarzeń, przedsiębiorcy, twórcy internetowi.
Modele cenowe

Użytkownicy mogą wybrać płatność miesięczną lub roczną. Możliwości monetyzacji obejmują:
- subskrypcje (miesięczne i roczne),
- sprzedaż kursów i pakietów kursów,
- abonamenty jednorazowe,
- kody dostępowe,
- programy partnerskie i afiliacyjne.
Wsparcie techniczne i społeczność platformy do tworzenia kursów online
Kontakt z administracją platformy możliwy jest zarówno mailowo, jak i telefonicznie. Twórcy są obecni na Facebooku, YouTube i Instagramie. Prowadzą również oficjalną grupę na FB.
Integracje z innymi narzędziami
Platforma umożliwia integrację z popularnymi systemami, takimi jak:
- płatności: PayU, PayPal, Przelewy24,
- automatyzacja i marketing: MailerLite, Zapier, ActiveCampaign,
- fakturowanie z wieloma popularnymi narzędziami, m.in. Fakturownia, iFirma, wFirma.
- dodatkowe opcje: wtyczka do WordPressa.
Responsywność platformy do kursów online Web to Learn
Web To Learn jest w pełni responsywne i dostosowuje się do różnych ekranów.

Łatwość obsługi
Użytkownicy mogą personalizować wygląd kursów oraz certyfikaty. Dodatkowo platforma organizuje szkolenia z zakresu personalizacji i optymalizacji treści.
Możliwości dostosowania i personalizacji
Personalizować możesz zarówno tworzone szkolenia, jak i nadawane certyfikaty. Twórcy Web To Learn organizują również szkolenia z zakresu tego, jak personalizować i optymalizować kursy do potrzeb uczestników.
Narzędzia do interakcji z uczestnikami
Platforma oferuje różne sposoby komunikacji z kursantami. W tym prowadzenie webinarów i interakcję na żywo.
Opcje raportowania i analityki
Masz możliwość skorzystania między innymi z Google Tag Manager oraz piksela TikTok. Żadnym problemem nie jest również podpięcie Twojej domeny pod Google Analytics. Dzięki tym opcjom będziesz mógł zmaksymalizować konwersje.
Wsparcie różnych formatów treści
Platforma pozwala na dodawanie kursów wideo oraz dodatkowych materiałów w różnych formatach.
Zalety i wady platformy do kursów online – WebToLearn
Publigo
Publigo (dawniej WP Idea) to kolejna platforma, z której można skorzystać bez znajomości programowania.
Modele cenowe
Możesz wybrać opcję Publigo BOX oraz Publigo GO. Ta pierwsza oznacza dostęp dożywotni. Dostęp do nowych wersji i wsparcia otrzymujesz w tym modelu na rok. Po roku masz dostęp do platformy, ale dostęp do aktualizacji i wsparcia wymaga już płatności. Druga natomiast rozliczana jest w cyklach miesięcznych lub rocznych.
W obu tych wariantach możesz sprzedawać: kursy. produkty cyfrowe, usługi. Możliwe jest również sprzedawanie dostępu abonamentowego.
Opcje BOX oraz GO dzielą się dodatkowo na: START, PLUS, a także PRO.

Wsparcie techniczne i społeczność platformy do tworzenia kursów online
Możliwe jest uzyskanie wsparcia technicznego telefonicznie oraz mailowo. Na stronie Publigo dostępne jest także centrum pomocy. Na Facebooku obecna jest też prywatna grupa dla użytkowników platformy kursowej.
Integracje z innymi narzędziami
Publigo można zintegrować między innymi z:
- TubaPay,
- Discord,
- popularnymi systemami fakturowymi (między innymi: iFirma, wFirma, Fakturownia)
- Shoper,
- SalesCRM,
- Pixel Facebooka.
To tylko część możliwości. Więcej informacji znajdziesz na stronie Publigo — w centrum pomocy.
Responsywność platformy do kursów online Publigo
Publigo jako rozszerzenie do WordPressa pozwala stworzyć w pełni responsywny kurs. Platforma jest bowiem zintegrowana z Twoją stroną internetową.
Łatwość obsługi
Publigo jest proste w obsłudze. Platforma oferuje wygodny kreator do tworzenia kursów, który prowadzi użytkowników przez proces dodawania treści, ustawiania wyglądu i konfigurowania dostępów.
Możliwości dostosowania i personalizacji
Dostępne są szerokie możliwości konfiguracji. Da się zatem dostosować kolorystykę oraz układ responsywnego szablonu. Możliwe jest też wykorzystanie aplikacji mobilnej i brandowanie jej Twoją marką.
Narzędzia do interakcji z uczestnikami
Kursy publikowane w Publigo dają możliwość bezpośredniej i regularnej interakcji z uczestnikami. Dzięki temu możesz monitorować ich postęp oraz utrzymywać z nimi kontakt.
Opcje raportowania i analityki
Działanie Publigo jako wtyczki do WordPressa można weryfikować z wykorzystaniem Google Analytics. Zintegrować można także Piksel Meta oraz Google Tag Manager. Publigo oferuje też wewnętrzne – bardzo zaawansowane raporty. Dotyczą one między innymi:
- analizy wyników w wybranych okresach,
- średniej sprzedaży,
- topowych produktów,
Wsparcie różnych formatów treści
Możesz wybrać szablon oraz kolory, wgrać pliki, a także zawartość kolejnych części kursu. Masz także możliwość publikacji e-booka.
Formaty treści dostępne w Publigo to zarówno grafiki, jak i wideo. Obsługiwane rozszerzenia to: MP4, MOV, WMV, a także AVI. Twórcy Publigo podają też na swojej stronie internetowej zalecane wymiary grafik.
Zalety i wady platformy do kursów online Publigo
IMKER SalesCRM i ekosystem
IMKER Sales CRM to kolejna rekomendowana pozycja w zestawieniu platform do tworzenia kursów online.
Modele cenowe
Cennik IMKER Sales CRM to opłata 199 złotych za miesiąc lub 1999 złotych za rok. Dostępne są bowiem dwa rodzaje abonamentów.

Wsparcie techniczne i społeczność platformy do tworzenia kursów online
Na tej platformie masz wsparcie dedykowanych specjalistów. Zarówno odpowiadają oni na pytania, jak i zajmują się konfiguracją poszczególnych opcji.
Na stronie internetowej dostępne są także instrukcje konfiguracji i wiele użytecznych treści. To między innymi FAQ oraz tematyczne artykuły.
Integracje z innymi narzędziami
Imker jest zintegrowany z:
- przewoźnikami,
- systemami płatności,
- narzędziami do automatyzacji email marketingu,
- programami do faktur,
- platformami szkoleniowymi, a także
- narzędziami analitycznymi.
Responsywność platformy do kursów online Sales CRM
Platforma jest w pełni responsywna. Dzięki temu żadnym problemem nie jest obsługa jej z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.
Łatwość obsługi
IMKER jest stosunkowo intuicyjny. Wsparcie specjalistów pozwala natomiast rozwiązać ewentualne trudności z konfiguracją.
Możliwości dostosowania i personalizacji
Masz możliwość personalizacji strony z ofertą. Dzięki temu możesz stworzyć ją zgodnie z wizerunkiem Twojej marki.
Narzędzia do interakcji z uczestnikami
IMKER Sales CRM daje możliwość stworzenia forum dyskusyjnego, dedykowanego chatu oraz innych narzędzi dla kursantów.
Opcje raportowania i analityki
Analitykę oraz raportowanie umożliwiają: Facebook Pixel, Google Analytics, Google Tag Manager, TikTok Pixel, Pinterest.
Wsparcie różnych formatów treści
Możliwe jest sprzedawanie z wykorzystaniem tej platformy:
- e-booków,
- audiobooków,
- kursów online,
- subskrypcji do Twoich cyfrowych treści,
- biletów na wydarzenia, a także
- produktów fizycznych.
Na uwagę zasługuje możliwość analizy sprzedaży, upselle w koszyku oraz błyskawiczne wsparcie przy wdrożeniu systemu na Twojej stronie internetowej.
Zalety i wady platformy do kursów online – SaleCRM od Imker
Kajabi
Kajabi to kolejne narzędzie do sprzedawania kursów online. Obsługuje ono przedsiębiorców w ponad 120 krajach.
Modele cenowe
Istnieje możliwość rozliczenia na cały rok z góry oraz comiesięcznego. Dostępne są 4 modele cenowe: Kickstarter, Basic, Growth, a także Pro.

Wsparcie techniczne i społeczność platformy do tworzenia kursów online
Na stronie Kajabi możliwy jest kontakt z pomocą techniczną. Ponadto dostępne są odpowiedzi na często zadawane pytania. Obecne jest także centrum pomocy, w którym opublikowanych zostało kilkaset artykułów podzielonych tematycznie.
Integracje z innymi narzędziami
Kajabi można połączyć zarówno z narzędziami analitycznymi, jak i bramkami płatności. Na liście integracji zostały wyróżnione między innymi: Google Analytics, PayPal, Meta Pixel, Stripe, Google Tag Manager.
Responsywność platformy do kursów online Kajabi
Zarówno strony, jak i kursy stworzone w ramach Kajabi są responsywne. Dobrze działają więc na każdym urządzeniu.
Łatwość obsługi
Interfejs jest stosunkowo prosty. Łatwiejszy niż w przypadku na przykład Web to Learn.
Możliwości dostosowania i personalizacji
Kajabi ma dość duże możliwości w zakresie edycji stron docelowych oraz witryn internetowych. Zazwyczaj konkurencja udostępnia znacznie mniej szablonów oraz oferuje mniejszą elastyczność motywów.
Narzędzia do interakcji z uczestnikami
W zakładce „Community” można utworzyć specjalny pokój dla dowolnie wybranej grupy osób. Na przykład kursantów.
Opcje raportowania i analityki
Google Analytics, Google Tag Manager, Meta Pixel pozwalają śledzić zarówno źródło ruchu, jak i zachowanie użytkowników.
Wsparcie różnych formatów treści
Najważniejszą funkcją jest tworzenie kursów. Ponadto Kajabi umożliwia tworzenie stron internetowych z gotowych szablonów (ich liczba jest mocno ograniczona) i wysyłanie automatycznych e-maili.
W Kajabi znajdziesz też opcję tworzenia podcastów. Zarówno płatnych, jak i darmowych.
Różne formaty treści w Kajabi to między innymi: kursy wideo, możliwość dołączenia bloga oraz wykorzystanie aplikacji mobilnej dla kursantów. Da się także skonfigurować sesje coachingowe. Dzięki nim można oferować usługi na żywo.
Zalety i wady platformy do kursów online – Kajabi
Jeżeli zastanawiasz się, gdzie sprzedawać kursy online, sprawdź koniecznie także WooCommerce + LearnDash
WooCommerce + LearnDash
WooCommerce to rozszerzenie do WordPress, które dodaje funkcję sklepu. LearnDash natomiast to system, który służy do stworzenia własnej platformy kursowej na WordPress. Jest on rozwijany już kilkanaście lat.
Najważniejszą funkcją jest oczywiście kreator kursów. Możliwe jest ustrukturyzowanie Twojego kursu online. Można podzielić go na moduły, lekcje oraz tematy.
Modele cenowe

LearnDash oferuje modele subskrypcyjne oraz jednorazowy zakup licencji na rok. Szczegóły dostępne są na stronie LearnDash.
Wsparcie techniczne i społeczność platformy do tworzenia kursów online
Na stronie internetowej rozszerzenia jest dostępna szeroka baza wiedzy. Ponadto obecny jest też chatbot, z którym można skonsultować ewentualne trudności z obsługą wtyczki. W każdej chwili możesz również zadać dowolne pytanie w formularzu kontaktowym.
Integracje z innymi narzędziami
Dzięki połączeniu z WordPressem LearnDash i WooCommerce oferują szerokie możliwości integracji. Do dyspozycji użytkownika jest całe repozytorium wtyczek WordPressa. Pozwala to na rozbudowę funkcjonalności platformy.
Responsywność platformy do kursów online WooCommerce + Learndash
Elementy dostępne w LearnDash są w pełni responsywne. Dzięki temu żadnym problemem nie jest zintegrowanie ich z witryną dostosowaną do urządzeń mobilnych.
Łatwość obsługi
LearnDash jest dość prosty w obsłudze. Przy obsłudze kursu przydaje się oczywiście znajomość WooCommerce oraz całego WordPressa.
Możliwości dostosowania i personalizacji
Możliwości personalizacji są praktycznie nieograniczone. Można dostosować wygląd kursu do identyfikacji wizualnej marki. Korzystając przy tym z motywów i wtyczek WordPressa.
Narzędzia do interakcji z uczestnikami
Dzięki elastyczności WooCommerce i WordPressa interakcja z uczestnikami może odbywać się na wiele sposobów. Między innymi poprzez:
- komentarze pod lekcjami,
- formularze kontaktowe,
- czat na żywo.
Jak natomiast wyglądają opcje raportowania i analityki?
Opcje raportowania i analityki
WordPress i LearnDash oferują szerokie możliwości raportowania. LearnDash jest też wyposażony we własne narzędzia analityczne. Podpiąć można także rozwiązania kompatybilne z WP. Między innymi:
- Google Analytics,
- Google Search Console,
- Google Tag Manager,
- WP Statistics,
- Matomo
i wiele innych.
Wsparcie różnych formatów treści
Każda lekcja może zawierać różnorodne materiały:
- wideo,
- teksty,
- muzykę,
- zdjęcia,
- linki i przyciski.
Zalety i wady platformy do kursów online na Learndash
Naffy i ekosystem
Naffy to natomiast prosta alternatywa dla sklepu internetowego. Umożliwia ona sprzedaż produktów cyfrowych. W tym kursów online. Platforma nie pozwala jednak na integrację z własną stroną internetową.
Modele cenowe
Naffy nie ma stałych opłat abonamentowych. Może być to korzystne dla osób z ograniczonym budżetem na start działalności.
Wsparcie techniczne i społeczność platformy do tworzenia kursów online
Platforma oferuje centrum pomocy z artykułami i odpowiedziami na często zadawane pytania. Kontakt z obsługą jest możliwy wyłącznie poprzez e-mail, a dane kontaktowe dostępne są po zalogowaniu.
Integracje z innymi narzędziami
Naffy można zintegrować z systemami do fakturowania, takimi jak:
- Fakturowo,
- FakturaOnline,
- inFakt, a także
- iFirma.
Responsywność platformy do kursów online Naffy
Platforma jest responsywna. Tym samym zarządzanie kursami oraz korzystanie z kursów na urządzeniach mobilnych nie stanowi żadnego problemu.
Łatwość obsługi
Łatwość obsługi jest zdecydowanym atutem tego narzędzia. Stworzenie kursu nie wymaga w tym przypadku znajomości tworzenia stron internetowych. Z tego względu ograniczone są jednak możliwości personalizacji.
Możliwości dostosowania i personalizacji
Nie ma tutaj możliwości personalizacji takich jak w przypadku kursów zintegrowanych z WordPressem. Twórca szkoleń korzysta z gotowych rozwiązań.
Narzędzia do interakcji z uczestnikami
Kursanci mogą wystawiać opinie na temat produktów. Jednak to twórca decyduje, które recenzje zostaną opublikowane. Możliwe jest także dostosowanie wiadomości e-mail, która jest wysyłana do klientów po zakupie kursu.
Opcje raportowania i analityki
Masz możliwość podpięcia między innymi Google Analytics, Piksel Meta oraz Google Tag Manager.

Wsparcie różnych formatów treści
Naffy pozwala na sprzedaż:
- e-booków,
- kursów online,
- webinarów,
- konsultacji,
- voucherów prezentowych,
- innych produktów cyfrowych.
Zalety i wady platformy do kursów online – Naffy
Sprawdź także ostatnią zestawianą i rekomendowaną przeze mnie pozycję. Platformę Skool.
Skool
Skool to platforma internetowa do tworzenia społeczności, kursów oraz systemów członkowskich. Umożliwia ona zarządzanie nimi w jednym miejscu.
Modele cenowe
Platforma oferuje jeden plan cenowy. Zaczyna się on od 99 dolarów miesięcznie. Twórcy nie pobierają prowizji od sprzedaży produktów cyfrowych.
Wsparcie techniczne i społeczność platformy do tworzenia kursów online
Skool udostępnia sekcję Help Center, w której znajdują się artykuły pogrupowane tematycznie. Dodatkowo użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego po zalogowaniu lub przesłać wiadomość e-mail.

Integracje z innymi narzędziami
Skool integruje się m.in. z:
- Canvas,
- Wix,
- Edmodo,
- Google Classroom,
- Flipgrid.
Pełna lista integracji jest widoczna po utworzeniu konta.
Responsywność platformy do kursów online Skool
Treści, które opublikujesz w Skool, będą w pełni responsywne. Pamiętaj jednak o tym, że będą one wyłącznie na platformie. Nie umieścisz ich bezpośrednio na swojej stronie www.
Łatwość obsługi
Platforma ma intuicyjny interfejs. Tym samym obsługa jest prosta. Zarówno dla twórców kursów, jak i studentów.
Możliwości dostosowania i personalizacji
Możliwości personalizacji wyglądu kursów są ograniczone. Pod tym względem Skool ustępuje konkurentom.
Narzędzia do interakcji z uczestnikami
Skool oferuje rozbudowane funkcje interakcji:
- wsparcie grupowe od ekspertów,
- komunikację między członkami społeczności.
Jak natomiast wygląda kwestia raportowania i analityki?
Opcje raportowania i analityki
Platforma nie umożliwia integracji z Google Analytics ani WordPressem. Użytkownicy mają jednak dostęp do wewnętrznych statystyk na temat ich produktów cyfrowych.
Wsparcie różnych formatów treści
Skool obsługuje głównie kursy wideo, ale nie udostępnia opcji hostowania filmów. Użytkownicy muszą korzystać z zewnętrznych narzędzi.
Zalety i wady platformy do kursów online Skool
Można więc zadać pytanie, jaka platforma do kursów online przeznaczona jest do jakiej grupy odbiorców.
Potrzebujesz pomocy w uruchomieniu platformy kursowej? Porozmawiajmy!
Które platformy do kursów online dla jakich grup odbiorców?
Poniżej przedstawiam moje rekomendacje i odpowiedzi na te dość często zadawane pytania
Tabela porównawcza platform kursowych
Oto porównanie omawianych platform do kursów online, w jednej tabelce, by pokazać Ci kluczowe różnice.
Platforma 20251_4f11df-9c> |
Główne zalety 20251_67e7ae-08> |
Główne wady 20251_00e8b8-08> |
Model cenowy 20251_f56494-0f> |
Dla kogo 20251_0e5561-bb> |
---|---|---|---|---|
Easycart + Easyplayer 20251_654d68-39> |
– Łatwa integracja z WordPress |
– Tylko Stripe i Przelewy24 |
Od 79 zł/mies (roczny) + prowizja 20251_a486d8-0e> |
Początkujący twórcy kursów 20251_853c9e-7a> |
Zanfia 20251_113ca1-7c> |
– Plan darmowy na start |
– Bardzo ograniczony plan darmowy |
Od 0 zł (limit 10 klientów) 20251_10e7a7-13> |
Mali twórcy kursów 20251_c2727c-fd> |
Web To Learn 20251_20c58b-08> |
– Wszystkie narzędzia w jednym |
– Trudna dla początkujących |
Od 199 zł/mies 20251_f822b1-70> |
Zaawansowani twórcy 20251_644259-72> |
Publigo 20251_cf0f57-5c> |
– Brak limitów kursów |
– Wymaga WordPress 5.5+ |
Od 87-247 zł/mies lub 997-2997 zł jednorazowo 20251_7d26c8-6c> |
Średnio zaawansowani twórcy 20251_c8b3c0-20> |
IMKER SalesCRM 20251_c3daa0-a1> |
– Brak prowizji |
– Wysoki koszt początkowy |
199 zł/mies lub 1999 zł/rok 20251_18e0d0-c1> |
Zaawansowane biznesy 20251_2a286c-28> |
Kajabi 20251_5cc443-df> |
– All-in-one system |
– Wysokie koszty |
Od $149/mies 20251_34b940-01> |
Duże biznesy edukacyjne 20251_39a4b2-f8> |
LearnDash 20251_b570f2-23> |
– Nieograniczona personalizacja |
– Wymaga wiedzy technicznej |
Od $199/rok 20251_ab9b41-7b> |
Technicznie zaawansowani 20251_b15001-1d> |
Naffy 20251_25093e-f5> |
– Brak stałych opłat |
– Wysoka prowizja |
Tylko prowizja od sprzedaży 20251_418c3b-06> |
Początkujący sprzedawcy 20251_672ef3-eb> |
Skool 20251_5e32a2-16> |
– Rozbudowana społeczność |
– Drogi podstawowy plan |
$99/mies 20251_aa37b1-11> |
Twórcy społeczności 20251_460d90-84> |
Na co jeszcze zwrócić uwagę, decydując gdzie umieścić kursy online?
Twórcy kursów rozważają często publikację swoich materiałów na popularnych platformach. Takich jak Udemy, Coursera, Teachable czy Thinkific. Odradzam taką decyzję. Na pierwszy rzut oka wydają się one atrakcyjną opcją. Oferują przecież gotową infrastrukturę i szeroką bazę potencjalnych kursantów. Dlaczego odradzam?
Przede wszystkim, na platformach takich jak Udemy czy Coursera twórca kursu ma bardzo ograniczoną kontrolę nad cenami swoich produktów. Często kursy są przeceniane bez zgody autora. Platformy organizują też liczne promocje, które mogą drastycznie obniżyć wartość produktu cyfrowego.
W skrajnych przypadkach do kilku dolarów za materiał, który normalnie mógłby kosztować kilkaset złotych. W efekcie twórca otrzymuje niewielką część pierwotnej wartości materiału. Mimo że to on włożył największy wysiłek w jego stworzenie.
Dołącz do mojego newslettera i odbierz checklistę landing page! Dzięki tej liście kontrolnej żaden ważny element nie zniweczy Twojej kampanii!
Wypełniając formularz zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Webly Mate Sp. z o.o., NIP: 8272331034 w celu wysyłania newslettera, czyli informacji o produktach blogowych, usługach, nowościach czy promocjach zgodnie z polityką prywatności. Zgodę tę możesz w każdej chwili cofnąć.