Polecane newslettery i kursy online, z których częrpię wiedzę!

7 min czytania
Newslettery i kursy online, z których czerpię wiedzę – marketing, biznes, copywriting i IT

Jestem wyznawcą twierdzenia „człowiek uczy się całe życie”. I dobrze mi z tym. Jeszcze kiedyś nie lubiłem się uczyć. A to dlatego, że byłem zmuszany do nauki rzeczy, które nie do końca mnie interesowały.

Dziś płacę niektórym za to, żeby mnie uczyli i dostarczali mi wiedzę. Zapraszam Cię do mojej listy ulubionych źródeł wiedzy. Niektóre linki są moimi linkami polecającymi.

Polecane newslettery, do których warto się zapisać

Jednym z moich źródeł wiedzy są newslettery. Czyli maile (płatne i darmowe), które dostaje na swoją skrzynkę raz w tygodniu / raz na dwa tygodnie. Często są to opracowania większych artykułów, książek czy polecenia innych newsletterów.

Newsletter Bogusza Pękalskiego

Jeden z ciekawych newsletterów prowadzi Bugusz Pękalski – twórca kursu dla founderów aplikacji SAAS, akademii membership czy klubu SAAS. Bogusz to również twórca aplikacji, która pomaga zamieniać listę mailową w biznes – MailingR.

Tematy, jakie porusza to nowe technologie, aplikacje SAAS, proces ich tworzenia i wszystko związane z nimi, marką tworzącą SAAS. Pojawia się wiele różnych raportów, wykresów i nowinek z tego segmentu biznesu.

Chcesz stworzyć własną aplikację i zarabiać na tym? Bogusz Ci w tym pomoże!

Link do zapisu

Newsletter Jakuba Roskosza

Kolejnym potężnym newsletterem jest cotygodniowy mail od Jakuba Roskosza. Znajdziesz w nim ciekawe raporty, analizy oraz ogrom linków pomocnych w branży e-commerce.

Jakub to przedsiębiorca – laureat Forbes na liście top 30 under 30. Zaczynał od bloga o zegarkach, dziś jest właścicielem kilku e-commerców. Ponadto stworzył kompleksowy kurs o e-commerce, który był sprzedawany jeszcze jakiś czas temu.

Poza newsletterem można czerpać od niego inspiracje i wiedzę z grupy na facebooku czy jego profilu na instagramie.

Link do zapisu

Newsletter Jakuba Sawy

Jeszcze innym newsletterem, który czytam, jest cotygodniowy mail z newsami SEO od Jakuba Sawy. Jakub jest ekspertem i konsultantem SEO.

W swoich mailach pisze o zmianach w algorytmach Google, podrzuca ciekawe poradniki, newsy ze świata optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych czy też informacje o wydarzeniach z tej branży.

Link do zapisu

Newsletter Karola Dziedzica

Kolejny newsletter należy do branży marketingu internetowego, a konkretnie reklamy. Karol Dziedzic to ekspert od systemów reklamowych – Google Ads, ale także spec od Google Tag Managera czy Analyticsa.

Karol poza newsletterem stworzył również kurs wprowadzający do świata tych narzędzi Google. Opowiada w nich o konfiguracji Analyticsa, konfiguracji reklam i zdarzeń za pomocą Tag Menagera.

W swoich mailach pisze o nowościach wprowadzanych do tych systemów, nowych funkcjach w Google Ads czy błędach w ich panelach. Jest też miejsce na tutoriale i poradniki znalezione w czeluściach Internetu.

Link do zapisu

Newslettery wMinutę

Kolejne newslettery to twory zapoczątkowane przez Mirka Burnejko, a teraz prowadzone przez Wojtka Pisarskiego i firmę wMedia.

Jestem subskrybentem obecnie wszystkich newsletterów wydawanych przez wMedia. Są to newslettery Biznes w Minutę, WEB3 w Minutę oraz Marketing w Minutę.

Nie znam lepszych opracowań w takiej formie. Z newsletterów dowiesz się o sposobach na promocję firmy, technikach marketingowych, zarządzaniu biznesem, metodach zdobywania klientów czy weryfikacji pomysłów na biznes.

Natomiast newsletter o Web3 to świetne materiały, które wprowadzają w ten jeszcze tajemniczy świat, odkrywa kolejne tajemnice i pokazuje jak Web3 się rozwija.

Link do zapisu – Wminutę Marketing

Link do zapisu – Web3 Wminutę

Newsletter CopyBohatera

Kolejnym źródłem wiedzy jest dla mnie newsletter przygotowywany w ramach projektu copybohater. Tworzony przez Roberta Szewczyka i Norberta Uselis.

Chłopaki niedawno zaczęli lecz już zgromadzili kilkuset subskrybentów i dzielą się z nimi wiedzą na temat content marketingu i copywritingu.

Link do zapisu

Polecane kursy online, w które warto zainwestować

Kolejną grupą materiałów, z których czerpię wiedzę, są kursy online. Część moich studiów odbywała się w formie wykładów online i zajęć praktycznych również w takiej formie.

Jest to dla mnie fantastyczna metoda pozyskiwania wiedzy i umiejętności. Zwłaszcza gdy dotyczy, tego co lubisz. Od około połowy 2020 kupiłem około 10 kursów, a od przełomu 2021/2022 jestem posiadaczem dostępu do Firestarters, który daje mi kilka benefitów.

Jakich? Zobacz następny paragraf.

Kursy od Mirka Burnejko – Akademia.pl

W ramach dostępu do Firestarters mogę przerobić niemalże wszystkie kursy dostępne w portalu akademia.pl

Są tam kursy z zakresu budowania firmy, pisania, które sprzedaje, tworzenia społeczności, marketingu, budowy marki osobistej, pozyskiwania pierwszych klientów, budowania systemu produktywności czy nauki wyznaczania i realizowania celów.

Jak na razie przerobiłem tylko jeden kurs w większości. Kolejne są w trakcie. Jednakże jedno jest pewne – jest tam ogrom praktycznej wiedzy, prac domowych, których realizacja przybliża mnie do sukcesu!

Poza dostępem do materiałów video otrzymujesz również dostęp do grupy mastermind i discorda.

Link do kursów

Kursy od Marcina Osmana – osmmasters.pl

Inną platformą, do której mam dostęp jest strona osmmasters.pl, która zawiera kursy od Marcina Omsana. Jeśli nie znasz Marcina, to musisz nadrobić. Znajdziesz jego treści na youtube, instagramie czy facebooku.

Marcin to autor kilku ciekawych książek o sprzedaży i budowaniu biznesu. Prowadzi z sukcesami wydawnictwo – osmpower -książek, które są bestsellerami w USA i nie tylko.

Marcin w swoich kursach porusza tematy social sellingu, marketingu w social mediach i nie tylko, tworzenia produktów cyfrowych czy dywersyfikacji źródeł przychodu.

Link do kursów

Kursy od Karola Dziedzica

Tak jak wspomniałem wyżej, Karol to ekspert od narzędzi Google i w tym zakresie stworzył fantastyczne kursy.

Ja przerobiłem kursy zarówno o Google Analytics oraz Google Ads. Są to kursy, które pokazują jak działać z tymi systemami, jak je konfigurować i mierzyć ważne dla nasz wskaźniki.

Poza kursami Karol udostępnia pakiet wsparcia w formie dostępu do Slacka, na którym możesz się z Nim kontaktować.

Link do kursów

Kanały Youtube, które warto oglądać

Poza płatnymi materiałami zdarza mi się słuchać również podcastów, ale zdecydowanie częściej oglądam materiały video na youtube. Jestem fanem kilku kanałów biznesowych, jakich?

Szymon Negacz – Wise BusinessSchool

Zdecydowanie najlepszym kanałem, którego uwielbiam słuchać jest kanał Szymona Negacza. Zaczęło się od słuchania jego podcastu Nowoczesna Sprzedaż i Marketing.

Szymon stworzył SellWise, firmę, która pomaga w sprzedaży B2B. I o tym głównie opowiada w swoich materiałach. W jego materiałach znajdziesz wskazówki z zakresu sprzedaży, marketingu i ogólnie biznesu, ale głównie w sektorze B2B.

Link do kanału

Adrian Gorzycki – Przygody Przedsiębiorców

Kolejnym kanałem biznesowym są przygody przedsiębiorców, prowadzone przez Adriana Gorzyckiego. Na kanale znajdziesz wiele ciekawych wywiadów z różnymi przedsiębiorcami.

Jednym z moich ulubionych formatów są serie eksperckie, w których eksperci z danej branży udzielają przedsiębiorcom wskazówek.

Link do kanału

Marek Jankowski – Mała Wielka Firma

Ostatnim źródłem wiedzy – kanałem na YT – jest kanał Marka Jankowskiego – Mała Wielka Firma. To kolejny kanał biznesowy, w którym Marek rozmawia z różnymi przedsiębiorcami.

Zwykle są to firmy, które startowały lub wciąż opierają się na marce osobistej. Jednakże to, co mnie najbardziej urzekło w tym kanale to dodatkowe materiały dla klubu MWF.

Znajdziesz tam przeróżne dokumenty, szablony czy całe e-booki.

Link do kanału

Podsumowanie

Jak widzisz, tych źródeł wiedzy jest sporo. Gdyby usiąść do tego wszystkiego na raz to będzie Ci ciężko obejrzeć / przesłuchać wszystko.

Jednakże sugeruję Ci wybrać to co Cię najbardziej interesuje i zacząć sobie dawkować materiały.

Jeśli nie jesteś gotów wydać pieniędzy na kurs online, to zacznij od poznania darmowych materiałów wybranego twórcy. Na pewno takie ma!

Jedno jest pewne. Jeśli chcesz się rozwijać, to musisz się uczyć, musisz śledzić trendy. Pozwól robić to innym za Ciebie i dołącz do polecanych newsletterów lub oglądaj ciekawe osoby na YouTube.

21 lipca, 2022 | Ten od WordPressa | Biznes