Co powinna zawierać strona wpisu blogowego? Struktura strony i obowiązkowe sekcje
Jednym z najważniejszych elementów prostych blogów jest strona samego wpisu blogowego. To na nich zwykle w pierwszej kolejności lądują internauci. To doskonała góra lejka sprzedażowego i miejsce do edukacji klientów i ich pozyskiwania.
Zapraszam Cię do przeglądu obowiązkowych elementów tego typu podstrony.
Tytuł wpisu blogowego
Tytuł wpisu powinien zapowiadać, czego dowie się czytelnik, ale przede wszystkim powinien być przyciągający. Zastosuj się do popularnych formuł copywriterskich. Nie buduj koła na nowo.
Podtytuł wpisu blogowego
Podtytuł to fragment, w którym bardziej szczegółowo opisujesz cel artykułu lub rozwijasz tytuł. To forma zajawki, która jeszcze bardziej zachęci internautę do czytania.
Miniatura
Miniatura to obrazek, który ilustruje motyw przewodni artykułu. Powinien nawiązywać do identyfikacji wizualnej Twojej marki i stylu strony i tematu wpisu. Pamiętaj, że miniatura prawdopodobnie pojawi się w wynikach wyszukiwania w Grafice Google.
Autor wpisu blogowego
Dodanie informacji o autorze wpisu (jeśli jest ich kilku w ramach bloga) pozwoli internautom przeglądać wpisy swoich ulubionych autorów. Wystarczy, że będzie to miniatura z wizerunkiem użytkownika oraz odnośnik do wszystkich jego wpisów.
Treść wpisu blogowego
Najważniejszy element strony wpisu, zadbaj, o to by rozmiar czcionki był czytelny. Stosuj rozmiary, które mają minimum 18 px. Pamiętaj, by treść była dopasowana do każdego rozmiaru urządzenia (telefon, tablet, komputer).
Nie pisz ścian tekstu, a dziel każdą myśl na oddzielny akapit
Udostępnianie wpisu w social mediach
Tak jak w przypadku bloga, ułatw czytelnikom dzielenie się Twoim contentem. Dodaj przyciski, które pozwolą jednym kliknięciem udostępnić Twoje treści w social mediach, w których jesteś aktywny.
Zapis na newsletter
Jeśli poruszasz w swoim newsletterze informacje zawarte we wpisie, to ułatw czytelnikom zapis do Twojej listy mailowej. Może to być pop-up po przeczytaniu większości wpisu lub przyciski z zachętą do zapisu umieszczone w treści.
Twoje produkty pomiędzy sekcjami wpisu
Jeśli sprzedajesz produkty lub oferujesz usługi powiązane z tematem wpisu, zadbaj o odnośniki prowadzące do nich. Ułatw czytelnikom, zostanie Twoimi klientami.
Data publikacji wpisu blogowego
Jeśli we wpisie publikujesz informacje, które mogą stać się nieaktualne lub są aktualizowane, to zadbaj o wyświetlanie daty publikacji.
Tagi wpisu blogowego
Jeśli poruszasz na swoim blogu różne tematy, warto zadbać o ich tagowanie. Jednakże unikaj tworzenia tych samych nazw jak dla kategorii.
Komentarze
Pozwól komentować swoje wpisy, by czytelnicy mogli dyskutować i zadawać Ci pytania. Jednakże pamiętaj, by na nie regularnie odpowiadać.
Powiązane wpisy blogowe
Jeśli na Twoim blogu istnieją inne wpisy, które mogą zainteresować czytelników danego wpisu, pozwól im łatwo dotrzeć do tych treści za pomocą dodatkowej sekcji “powiązanych wpisów”.
Możesz je powiązać na podstawie kategorii czy też tagu wpisu. Pozwól czytelnikom zostać dłużej na Twoim blogu!
Inspiracje na strony wpisów blogowych
Zobacz jak wyglądają wpisy blogowe największych firm
Dołącz do mojego newslettera i odbierz checklistę landing page! Dzięki tej liście kontrolnej żaden ważny element nie zniweczy Twojej kampanii!
Wypełniając formularz zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Webly Mate Sp. z o.o., NIP: 8272331034 w celu wysyłania newslettera, czyli informacji o produktach blogowych, usługach, nowościach czy promocjach zgodnie z polityką prywatności. Zgodę tę możesz w każdej chwili cofnąć.