Jak zbudować landing page? Przykłady narzędzi SAAS i wtyczek do WordPressa
Landing page, czyli strona lądowania w odróżnieniu od typowej witryny internetowej (z wieloma podstronami) różni się tym, że bardzo ogranicza możliwości użytkownika.
Jest to związane z tym, że landing page nie może rozpraszać użytkownika i ma skupić jego uwagę na jednej akcji. W zależności od przeznaczenia może to być:
- strona sprzedażowa jednego produktu,
- strona rejestracji na webinar,
- strona zapisu na newsletter,
- strona prezentacyjna aplikacji,
- strona zapisu na testy aplikacji,
- strona zapisu na darmowy kurs / szkolenie,
- strona odebrania lead magnetu,
- i inne.
Czym jeszcze charakteryzuje się landing page?
- chwytliwy nagłówek, który ma zatrzymać internautę na stronie
- brak typowej nawigacji
- wyszczególnione korzyści
- brak stopki
- mało rozpraszaczy w formie grafik, tylko związane z celem wysokiej jakości zdjęcia
- dużo tekstu
- jednolite call to action
- jeden cel
- rozbudowana sekcja social proof
- proste formularze
Za pomocą jakich narzędzi możesz zbudować landing page?
Strony lądowania / strony sprzedażowe możesz stworzyć na wielu platformach, w tym również na WordPress za pomocą jakiegokolwiek motywu, jakiegokolwiek pagebuildera.
Jednakże musisz pamiętać, że wtedy musisz zadbać o zaawansowaną analitykę i śledzenie użytkownika za pomocą narzędzi analitycznych np.: Google Analytics.
Tylko wtedy będziesz wiedział, czy internauci czytają, a strona lądowania konwertuje. Wykonywanie testów A/B będzie mniej zautomatyzowane, bo będzie wymagało ingerencji na poziomie kampanii czy też ręcznych zmian na stronie.
By zautomatyzować takie działania, powstało mnóstwo narzędzi / aplikacji, które pozwalają tworzyć dynamiczne landing page, które pozwalają testować efektywność konkretnych elementów.
Lista aplikacji SAAS do budowy landing page
- Landingi
- GetResponse
- LeadPages
- ClickFunnels
- Mailchimp
- Unicornplatform
- Unbounce
- Hubspot
Każde z tych narzędzi w jakiś sposób się od siebie różni. Każde nakłada na Ciebie pewne ograniczenia. Niektóre posłużą Ci do pełnych automatyzacji działań marketingowych i tworzenia całych lejków marketingowych.
Do innych będziesz musiał wykorzystać kolejne narzędzia na potrzeby automatyzacji. Co bezpośrednio przełoży się na koszty. Dlatego, zanim wybierzesz konkretną aplikację SAAS zobacz jeszcze propozycję wtyczki dla WordPress.
Wtyczka do WordPress, do budowy i testowania Landing Page
Ciekawym rozwiązaniem, które pozwoli Ci wykorzystać Twoją obecną stronę czy po prostu już zakupione zasoby w firmie hostingowej jest wtyczka dla WordPressa – OptimizePress.
Ta wtyczka posiada w swoich zasobach aż 40 szablonów gotowych stron lądowania oraz edytor drag and drop.
Pozwala na dostosowanie każdego elementu na stronie i łatwe zdobywanie danych od klientów zgodnie z prawem dotyczącym technologii cookies.
Tworzone strony lądowania są responsywne, szybkie i seo friendly.
Dodatkowo wtyczka posiada ogrom wbudowanych integracji, dzięki którym automatycznie przeniesiesz dane do takich aplikacji jak:
- Active Campaign
- Drip
- ontraport
- ConvertKit
- Insufionsoft
- Getresponse
- MailerLite
- Sendlane
- iContact
- ConstantContact
- KlickTipp
- Unsplash
- czy po prostu do Zapiera, z którym połączysz niemalże każdą aplikację.
OptimizePress nie wymaga od Ciebie zmiany motywu strony. Dodatkowo zapewnia ogrom materiałów edukacyjnych, wsparcie ze strony twórców i regularne aktualizacje wtyczki.
Jako wielbiciel rozwiązań dla WordPressa gorąco Ci polecam OptimizePress. Masz aż 30 dni na 100% zwrotu. Czyli przez cały miesiąc możesz testować to rozwiązanie i sprawdzić, czy jest dla Ciebie.
Dlaczego lepiej tworzyć strony lądowania w ramach istniejącej już strony na WordPress?
- jeśli tworzysz unikalny content dla każdej z podstron, to nowy landing page powinien wpłynąć pozytywnie na SEO całego serwisu
- brak ograniczeń w liczbie odwiedzin (w przeciwieństwie do niektórych SAASów)
- jedna opłata za hosting, domenę i SSL zamiast wielu
- jedna opłata roczna za wtyczkę i brak ograniczeń w tworzonych landing page’ach
- nieograniczone możliwości integracji
- nie polegasz tylko na twórcach aplikacji SAAS
- możesz wygenerować dodatkowy ruch organiczny
O czym muszę pamiętać tworząc landing page?
Tworząc stronę lądowania, musisz przemyśleć, do kogo konkretnie kierujesz ofertę. Musisz poznać tę osobę, poznać jej bóle, pragnienia i zaprezentować je w Taki sposób, by wiedziała, że to, co oferuje landing page to najlepsze rozwiązanie.
- Przyda Ci się znajomość pisania skutecznych tekstów sprzedażowych, znajomość pisania językiem korzyści.
- Jeśli oferowane rozwiązanie może budzić niepokój i wątpliwości, to na tym landing page’u musisz je rozwiać. Z każdą kolejną linią tekstu, internauta powinien uważać, że doskonale go rozumiesz i że mu pomożesz.
- Strona powinna być rozszerzeniem reklamy, z której został skierowany ruch.
- Warto pamiętać o przetestowaniu strony na najbliższych znajomych, przed opublikowaniem jej i startem kampanii.
- Powinieneś zadbać o jasne komunikaty po wykonaniu akcji w formie „thank you page”.
- Sprawdź, czy konwersja jest poprawnie zliczana
- Czy strona się sprawnie ładuje – zastosuj minifikacje i cache, by przyśpieszyć działanie strony
- Pamiętaj o spełnieniu wymogów RODO w formie odnośnika do polityki prywatności oraz innych elementów prawnych
Dołącz do newslettera i odbierz checklistę budowy landing page. Znajdziesz tam te i wiele więcej informacji, które musisz na nim zawrzeć.
Darmowe narzędzia do łatwej budowy landing page
Na rynku znajdziesz wiele darmowych rozwiązań w formie SAAS (lecz mają one wtedy wiele ograniczeń) oraz wtyczki do WordPressa, które w dość prosty sposób pozwolą Ci zbudować stronę lądowania.
Do darmowych narzędzi do budowy landing page można zaliczyć:
- mailer lite (w domenie subscribepage.com tylko do zdobywania subskrybentów newslettera)
- getresponse (1 landing page do 500 kontaktów w newsletterze)
- convertkit (landing page’e bez limitów, możliwość sprzedaży, max 300 kontaktów)
Na WordPressie też możesz za darmo i łatwo zbudować swój landing page, za pomocą:
- Elementora (osobiście go nie lubię)
- Beaver Builder
- Gutenberg
- WpBakery
- i innych pagebuilderów
Nie będzie to najlepsze wyjście, lecz pozwoli Ci zacząć budować listę mailową, sprzedawać, czyli po prostu działać. Na ulepszenia przyjdzie czas!
Jak ja buduje landing page’e dla klientów?
Poza tradycyjnymi witrynami typu strony wizytówkowe lub blogi zdarza mi się również tworzyć szablony dla stron sprzedażowych czyli typowy landing page.
Całe podejście jest niemalże identyczne, z tym, że jeśli klient nie chce korzystać z tak zaawansowanych narzędzi, a ewentualne zmiany mają być wprowadzane ręcznie, to tworzę dedykowany szablon za pomocą HTML / CSS / PHP i Advanced Custom Fields lub po prostu za pomocą pakietu narzędzi Kadence.
Dzięki temu strona jest lekka i szybka, a jakiekolwiek automatyzacje zapewniają dodatkowe narzędzia jak Zapier, formularze kontaktowe czy formularze od systemów mailingowych. Pamiętaj, że każda sekunda opóźnienia załadowania się strony znacząco obniża konwersje.
Jeśli jest to strona, która ma sprzedawać produkt to możemy rozwiązać to bez budowania całej platformy z wykorzystaniem WooCommerce. Wystarczy po prostu pod CTA umieścić link do koszyka.
Na stronie umieszczany jest zawsze Google Tag Manager i niezbędne tagi Google Analytics, Pixel Facebooka lub inne w zależności od potrzeb klienta.
Chcesz, bym zbudował dla Ciebie landing page? Zapoznaj się z ofertą i napisz do mnie!
Dołącz do mojego newslettera i odbierz checklistę landing page! Dzięki tej liście kontrolnej żaden ważny element nie zniweczy Twojej kampanii!
Wypełniając formularz zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Webly Mate Sp. z o.o., NIP: 8272331034 w celu wysyłania newslettera, czyli informacji o produktach blogowych, usługach, nowościach czy promocjach zgodnie z polityką prywatności. Zgodę tę możesz w każdej chwili cofnąć.