Kurierzy i brokerzy w Twoim sklepie na WooCommerce - zarządzanie wysyłką i zamówieniami

3 min czytania
Usługi kurierskie i zarządzanie wysyłką w Twoim sklepie WooCommerce – brokerzy

To jakie metody wysyłki zaoferujesz klientom Twojego e-commerce, ma duży wpływ na ich doświadczenia (customer experience). Jeśli prowadzisz swój sklep na WooCommerce lub dopiero to planujesz, to prędzej czy później przyda Ci się wtyczka do integracji z kurierami.

Integracja Twojej platformy eCommerce z firmami kurierskimi to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży i zadowolenia klientów. Gdy zintegrujesz swój sklep internetowy z różnymi API firm kurierskich, możesz automatycznie nadawać przesyłki i drukować etykiety.

Firmy kurierskie dostępne w Polsce

Zanim zwiążesz się z konkretną firmą, możesz testować różne rozwiązania dzięki brokerom:

Na co zwrócić uwagę wybierając kuriera?

Kluczowym aspektem wyboru firmy kurierskiej do współpracy z Twoim e-commerce powinno być to, która firma jest najczęściej wybierana przez Twoich klientów.

Jeśli Twoi klienci korzystają z różnych form dostawy, to najlepiej sprawdzi się broker, gdyż zapewni Ci on dostęp do wielu firm kurierskich na raz. Dodatkowo tego typu rozwiązanie często na początku jest mniej kosztowne niż nawiązywanie stałej współpracy z firmą kurierską.

Warto zwrócić również uwagę na to, czy dana firma integruje się z Twoją platformą e-commerce. W przypadku WooCommerce nie powinno być z tym problemu.

Ponadto powinieneś zwrócić uwagę również na automatyzacje, które oferuje dana integracja i możliwości zarządzania przesyłkami, ich śledzenie oraz obsługę rodzajów opakowań.

Zobacz inne przydatne narzędzia dla sklepu WooCommerce

Dostępne integracje z kurierami dla WooCommerce

A co jeśli Ci powiem, że dzięki jednej wtyczce możesz obsługiwać InPost, DPD, DHL i Poczte Polską? Dodatkowo dzięki niemu nie musisz mieć umowy z żadną z firm kurierskich. (Doskonale się sprawdzi jeśli nie działasz jeszcze jako firma). Zobacz jedno z rozwiązań od WpDesk!

Zarządzanie przesyłkami w panelu WooCommerce

Jeśli pracujesz tylko na swojej platformie WooCommerce to za pomocą dodatkowych wtyczek możesz zacząć zarządzać etykietami, przesyłkami i całymi zamówieniami już z poziomu kokpitu.

Dzięki dodatkowym wtyczkom będziesz mógł również dodać reguły wysyłki, ustalać koszt bazując na liczbie danego produktu, jego wadze czy cenie, a nawet będziesz mógł dzielić zamówienie na kilka paczek na podstawie własnych warunków!

Zobacz, z jakich wtyczek możesz skorzystać:

Jeśli jednak Twoje produkty są dostępne nie tylko na Twoim sklepie WooCommerce to zachęcam Cię do zapoznania się z narzędziami do automatyzacji biznesu, a konkretnie z narzędziem Baselinker.

10 czerwca, 2022 | Ten od WordPressa | Woocommerce